 |
balcino IP:37.188.136*** |
2020-09-17 09:49:32 |
Neví prosím někdo, jak je to v současné době s ježděním na Ostrožské?
Děkuji lokálům za info
|
|
Solar IP:212.11.119*** |
2020-09-15 16:17:42 |
@Buml: Podle mě teda karbon JE křehčí než sklo, skelná vlákna jsou ohybnější a prasknou při delším prodloužení než karbon, takže jsou odolnější vůči nárazu. Není to jenom o tloušťce materiálu...
|
|
zahrada IP:46.135.86*** |
2020-09-14 15:27:19 |
Add stezne: https://www.instagram.com/p/CFHORQJj6ay/?igshid=16lfpda1vmru
n
|
|
Buml4 IP:84.42.13*** |
2020-09-14 14:35:30 |
Diskuze na tema stežně a karbon. Pohybuji se v podobné oblasti dlouho a zkusím přidat můj názor(analogie hokej,florbal)
1)Karbon neni křehčí nez skelné vláko(sklo) ale spíše naopak. Jen karbonu můžete použít míň na stejnou pevnost. A lze s ním pracovat i v tenčích vrstvách. Tzn. tenčí stěna která může být křehčí na proražení. Sklo je pak silnější stěna a pokud je to kombinace karbon a sklo tak je ideální poměr váhy s cenou a výdrží....vydrží hodně(proto půjčovny). Take je mozné dát jen sklo do finální vrstvy jako ochranu proti proražení BTW. Nebo různá materiál na finální vrstvu jako ochrana proti odření ráhnem.
2)sycení vlákna je samostatná kapitola...prepreg apod...sycení/lepidlo/pryskyřice...velký vliv na pevnost
3)rychlost návratu nebo kmitu chcete li je o skladbě vlákna.... ..Karbon nebo sklo nemá velký vliv na rychlost návratu, stejně tak na Flext top(FT) Constatnt Curve(CC) a Hard top(HT)....to co je důležité tak směr skládání vlákn vlákna, počet vrstev atd(podélně,šikmo atd)...protože se s karbonem lépe pracuje na skladbě vrstev(lze pracovat s tenčí vstvou) a protože karbonové stěžně jsou dražší...vyplatí se pracovat na skladbě a mít rychlý návrat do normálu. U skla se to nedělá...nevím proč....asi lidé co hledají rychlý návrat klacku do normální pozice řeší váhu a nemá cenu u levných skleněných klacků tohle řešit, nebo sklo díky tomu že je moc silné tak se hůř skláda......
...závěrem...za mě je důležité u malých plachet bez kembru váha a aby šla plachta dobře natrimovat....doporučený klacek výrobce samo je nej..u velkých plachet je lepší když sedí výrobci pže si ušetříte spoustu starostí. U race je to nezbytná nustnost tam dát co tam patří! Pokud hledáme kompromisy tak mít možnost to vyzkoušet přímo do plachty.
Tolik teorie..já mám do malých plachet rdm 100%cc a do velké 7,8 3 kembry mám 60%cc ale váží okolo 2kg(tak že lehký)...vše šlape a 7,8 rozjedu na moři okolo 6m/s...CC mám z důvodu, že měním plachty dříve než stěžně.
|
|
Bachar IP:46.135.14*** |
2020-09-12 07:45:23 |
Aloha jak vidíte predpoved na rujanu dík
|
|
Dali IP:78.80.17*** |
2020-09-11 09:25:54 |
kubancg: Pepe ti to tu popsal naprosto precizně, pochopitelně a především správně, tak nevím, co pořád řešíš. Princip chování 100% stěžně je prostě danej bez ohledu na to, jestli si ten princip (ne)pochopil, nebo jestli to na vodě (ne)poznáš.
|
|
pavel49 IP:188.134.13*** |
2020-09-10 17:06:22 |
Našel jsem včera v "Jablonecký měsíčník". R.I.P. Petře, ať Ti v tom nebeským revíru pořád jen hezky fouká..

|
|
pavel49 IP:188.134.13*** |
2020-09-10 17:00:14 |
ještě bych se do těch stěžnů vložil...nebyl jsem tu skoro týden a diskuse je bohatá...ano, stěžeň je "vypnutý" ale v předozadním směru, a když tzv. "vypouští" tak ve směru z návětří do závětří... to je kouzlo povídky...
|
|
kubangc IP:79.98.7*** |
2020-09-09 14:25:32 |
Jenže já si dělal prdel a myslel Neilpryde RS6 :). Nechám Vás s vaší odbornou diskuzí o pocitech při nástupu do skluzů a kmitání stežně na pokoji. Aloha u vody karbonáři.
|
|
Pepe IP:195.47.41*** |
2020-09-09 14:18:21 |
Martin: Nemáš zač.
Gary : rozhodně souhlas ;)
Kubangc : Nebudu komentovat. Jak se říká, ze skálou se špatně hýbe. Radši ji obejdu.
BTW: proto mám 100%C, protože moje 911 by hliníkový neuvezla. A myslím, že hliníkový stežeň dáš pohodlně u kombíku na zahrádku ;)
|
|
kubangc IP:79.98.7*** |
2020-09-09 06:50:42 |
Pepe: A já si furt řikám proč mi ten jednodílnej hliníkáč nejde do RS6 :) Jsi demagog a překrucuješ to co jsem napsal.
|
|
|
Martin IP:78.80.1*** |
2020-09-08 16:07:14 |
|
Pepe IP:195.47.41*** |
2020-09-08 15:40:27 |
Kubangc : Nevím if si neděláš prdel. Ale asi bych víc jezdil než psal. A možná poznáš časem jak funguje soustava prkno-stežeň-plachta-jezdec.
Jestli máš moderní plachtu nad rok cca 2005..?? Respektive nemáš čistě trojúhleník, tak ta horní část plachty je určená k tomu, aby vypouštěla poryvy a nemusel jsi to celé řešit jen rukama. To jen tak pro okraj a za druhé kvalitní stěžeň tě ty vlastnosti jenom umocní. Jestli chceš tvrdit že je jedno jestli tam máš hliníkový stěžeň nebo carbonový, tak bych se moc nevměšoval do odborných řečí :))))
Rozhodně bych ti doporučoval si alespoň vyzkoušet i jiný materiál, než co máš doma od dědy ze 70let a pak psal názory.. Neříkám si kupovat 100%C ale 60% a vejš je rozhodně pro pokročilého přínosem a rozhodně to není přeceňování materiálu vůči schopnostem. Za těch 12let windsurfingu rozhodně v rukou poznám co jezdím a rozhodně poznám když mi před jizdou vyměníš stežně..
|
|
kubangc IP:79.98.7*** |
2020-09-08 14:32:39 |
Hele Pepku,pokud budu chtít líp jezdit,určitě budut víc trénovat,posilovat.Po suprčupr 100 karbonu stěžni sáhnu až mě bude omezovat v jízdě a obávám se,že nejen u mě k tomu nikdy nedojde.Imho, tohle přeceňování materiálu na úkor schopností jezdce je asi ve všech sportovních oborech :) A jakpak prosím ten stěžen zvládne vypustit poryv,myslel jsem,že zvládnutí poryvu je v rukou.:)
|
|
Pepe IP:195.47.41*** |
2020-09-08 12:19:55 |
Kubangc: No ono ten kmit stežně je realita i právě když máš stěžeň narvanej v komínku plachty.. 100%C prostě lépe a rychleji reaguje na dané podmínky v zátěži například při poryvu větru oproti třeba 50%C.. Plachta pak rychleji reaguje a dovolí poryv větru uvolnit tím, že ten stežeň rychleji povolí, ale jakmile ta zátěž na plachtu poleví tak stežeň na to reaguje rychleji a plachtu zase rychleji vypne a tím rychleji máš plný výkon v plachtě. Už při strojení poznáš kvalitu stěžně.
Osobně mám vyzkoušeno, že dva klacky 100%C, ale každý jiný výrobce, se chová jinak. A se stěžněm Duotone platinum se dostaneš rychleji do skluzu než se stěžněm CAAS. Oba mají stejnou flexi..
Prostě se daleko zlepší vlastnosti plachty. A dle mě je nesmysl to, že víc karbonu=rychleji praskne. Ano, pokud ho vezmeš o šutr.. Karbon je víc křehký . Tak je náchylnější na poškození.. Nikoliv zlomení ve vodě. Karbonový stěžeň je houževnatější a snese lepší zacházení. Tudíž kec - nekupuj si drahý karbonový stěžeň = míň vydrží = víc zaplatíš je jen český závistiví přežitek.
Takže za mě , pokud chceš jezdit líp, mít lepší odezvu od plachty, kup si pořádný stežeň a víc uhlí víc topíš respektive máš víc radosti z ws, využiješ lépe poryvy větru.. Ale samozřejmě, musí taky si umět plachtu dobře vytrimovat, aby kvalita stěžně měla správný účinek.
|
|
kubangc IP:79.98.72*** |
2020-09-08 11:54:37 |
Nechápu terorii o kmitu stěžně. Možná kdyby ten stežen nebyl narvanej (natrimovanej) v komínku plachty,tak by se o tom dalo uvažovat.
|
|
windrider IP:46.135.33*** |
2020-09-07 23:11:25 |
ad podíl carbonu ve stěžni. To s tím návratem po ohnutí do původní polohy bez přešvihnutí dává smysl. Díky za lekci z fyziky, zase jsem o něco moudřejší.
|
|
Radim IP:90.182.59*** |
2020-09-07 15:23:37 |
Hledám instruktora/y windsurfingu. Lokalita Nové Mlýny - půjčovna paddleboardů RDboarding (Kemp Mars). Spolupráce celoročně. Případní zájemci volejte 605 205 154. díky R
|
|
volcano IP:80.107.58*** |
2020-09-07 09:40:58 |
AHoj, kdyby se někdo v nejbližší době ještě chystal na karpathos prosím ozvěte se. díky
|
|